A Háromlabda Verseny szabályai
(Az összes Kaszások ALL STAR Dzsemborira érvényes)


A SZABÁLYOKAT A VERSENY MEGKEZDÉSE ELŐTT INSTRUKTOR SEGÍTSÉGÉVEL DEMONSTRÁLNI FOGJUK!

Akik előre neveztek, valamint akik csak a helyszínen kívánnak nevezni, a nevezésüket a bejárat közelében lévő nevezési helyen kell hitelesíttetniük a verseny megkezdése előtt

– 3 fős csapatok versenyeznek, fejenként 1 labdával, tehát összesen 3 labdával (Kérjük minél többen hozanak saját labdát).

– Csapatonként 1 palánkra dobnak a versenyzők, tehát azonos palánknál ellenfél csapatok nem versenghetnek egy mérkőzés alatt.

– Egy mérkőzés alatt több kört teljesítenek a csapatok. Egy kör alatt mindhárom csapattárs 1 távoli dobást hajt végre. Minden játékos körönként először a korosztályának megfelelő helyről köteles a távoli dobását végrehajtani.

– A mini korosztályú játékosok a mini büntetőről, minden további játékos a gyermek korosztályos büntető vonalról hajtja végre a távoli dobását minden körben. Ez alól kivételt jelentenek a vendégjátékosok, más néven zsoldosok (NB1, U20, Junior játékosaink), akik a felnőtt büntetővonalnál is távolabbról hajthatnak végre távoli dobást minden körben.

– A távoli- és a lepattanót követő közeli dobások egyaránt 1 pontot érnek.

– 3 fős családi és csapattársi csapatok és 2 fős családi és csapattársi csapatok is részt vehetnek a versenyen.A ktfős csapatok az NB1-es vagy U20-as csapatunkból véletlenszerű elosztásban egy fő vendégjátékost avagy zsoldost kapnak segítségként a mérkőzésikre. Az azonos csapaton belüli játékosok között rokoni/hozzátartozói kapcsolatnak vagy csapattársi kapcsolatnak kell lennie – a zsoldosok kivételével. A családi csapatok játékosai között legalább egy olyan  sportoló kell, hogy szerepeljen, aki jelenleg egyesületünk sportolója, a többi csapat esetében ez a szám kettő vagy három.

– Ha egy családból ketten neveznek, akkor kadett- vagy fiatalabb korú játékost a verseny előtt is választhatnak harmadiknak egyesületünk játékosai közül. Ketten egy családból tehát hívhatják a “havert” vagy lányok esetén a “kedvenc barátnőt” is harmadiknak akár, ha ő is nálunk játszik.

– Lehetséges az is, hogy olyan csapat is elinduljon, amelyben a játékosok mindhárman egyesületünk játékosai, közöttük nincs rokoni kapcsolat, de egyikük sem lehet idősebb, kadett korosztálynál (fenntartván ezzel a családi csapatok versenyképességét).

– Az egy csapatban lévő versenyzők egymást követően dobnak kosárra a kosárral szemből, a megadott távolságokról, egymás mögött felsorakozva (ez a távoli dobásuk)

– Ha egy versenyzőnek egy körben a távoli dobása sikeres, akkor be kell állnia a dobónak a sor végére, ha sikertelen, akkor a lepattanó labdát bedobhatja a kosárba. Ha ez a kísérlete is kimarad, akkor számtalan új próbálkozást hajthat végre az első sikeres kosárig. Ezután kell a kiinduló helyre mennie.

– A sikertelen távoli dobás után a versenyző lemondhat a lepattanó értékesítéséről is, akkor azonnal a sora végére áll, és dönthet így akkor is ha a lepattanó labdát követően közelről is hibázott (tehát nem kötelező a lepattanó labdát értékesíteni).

– Az azonos csapatban játszó versenyzők a dobók sorrendjén nem változtathatnak az 1 perces félidők közben, csak azok között. Tehát nem előzhetik be egymást a távoli dobások alkalmával.

– Ha egy versenyző kihagyja a távoli dobását, akkor az utána következő csapattársa ettől még szintén dobhat távolról anélkül, hogy a hibázó csapattársa lepattanójának értékesítését megvárná. A dobó-sorba történő visszaállás alkalmával viszont ebben az esetben sem lehet beelőzni az előtte távolról dobó csapattársat az újabb körben a távoli dobás alkalmával (az indiló dóbó-sorrendet fenn kell tartani).

– 2 x 60 másodperces félidőkből álló mérkőzés alatt kell három labdával minél több pontot elérni a fenti módokon

– A félidőben a versenybírák kihirdetik a félidei állást, a második 1 perc után a végeredményt

– Egy személy csak egy csapatban szerepelhet, kivétel a vendégjátékosokat avagy zsoldosokat (NB1, U20 csapatokból).

– A döntő győztese nyeri a versenyt, a vesztes ezüstérmes lesz, míg a bronzmérkőzés győztese bronzérmet szerez, a negyedik helyezett pedig oklevelet kap teljesítményéért.

Kivételes szabályok:
– A tisztán családi csapatok – tehát, akik 3 fő családi versenyzővel állnak ki – 5 jutalomponttal kezdik meg a mérkőzéseiket

– Minden csapat mérkőzésenként 1 jutalompontot kap minden egyes olyan játékosa után, akik a Kaszások emblémájával és színeivel rendelkező pólót vagy mezt visel (ez lehet fekete vagy fehér vagy sárga). Ha valaki Kaszások emblémájú rövidnadrágot vagy melegítőnadrágot visel, és egyúttal fehér vagy fekete vagy sárga, nem egyesületi pólót hord, akkor szintén jogosult a jutalompontra. Kaszások öltözékért mérkőzésenként maximum egy jutalompont adható egy versenyzőnek. (emlékeztetőül: az elmúlt évben igen sokatjeletettek e pontok)

– A vendégjátékosok avagy zsoldosok (NB1, U20 vagy Junior csapatból beszálló játékosok) után „Kaszás pólóért” járó jutalompont nem számítható fel, így a vendégjátékossal versenyző csapatok a pólókért maximálisan 2 jutalompontot kaphatnak mérkőzésenként

– A zsoldosok (NB1, U20, junior tagok) a büntetővonalnál is messzebbről, az ott számukra megjelölt helyről hajthatják végre az első dobásukat körönként. Mindenki más a büntetővonalon belülről, a Gyermek korosztály büntető vonaláról dobhatják az első kísérletet, illetve a mini korúak a minik büntető vonaláról. A büntető vonalról tehát senki nem dob.

– A családi csapatok mindaddig csak családi csapatokkal kerülhetnek kizárólag össze a mérkőzéseken, amíg elegendő számú ilyen csapat van versenyben ahhoz, hogy ne kelljen vendégjátékossal kiálló csapattal összesorsolni őket!

– A kiesések eldöntése esetén döntetlen alkalmával szétlövéssel döntünk. Ennek részleteit a helyszínen ismertetjük.