Skip to content
Hírek
2006. december 27. ,


SZABÁLYOK AZ ALL STAR Dzsembori  MÉRKŐZÉSEKRE

  
Idő

-        A játékidő 4x8 perc

-          Az óra áll:

Büntető dobásbáll

Kiponozódásnál

Időkérésnél (amely 1 perc)

Játékvezetői időnél

Negyedek végén

 

-          NEM ÁLL az óra:

           személyi hibánál, illetve ha kimegy a labda vagy egyéb labdavesztéssel járó szabálysértés történik a fentieken kívül

-          Időkérések: negyedenként maximum 1 alkalom/csapat, tartama 1 perc

-          A negyedek között nincs szünet, azonnal folytatódik a mérkőzés, így a negyedek végén gyakorlatilag sorcsere történik

-          A félidőben maximum 10 perc hosszúságú a szünet. A szünet a félidei büntetők végéig és az edzői instrukciók befejezéséig tarthat.

 

Félidő

-     a félidőben nincs melegítésre lehetőség

-     a félidőben minden játékos dob egy büntetőt (mint mini korosztályban), amely beleszámít a végeredménybe. Ekkor kétszeres szorzóval számít minden mini, gyermek és serdülő korú játékos által elért találat

 

Pontok

-        1, 2 és 3 pontos kosarakat lehet elérni a FIBA szabályok szerint

-        a büntetőt a mini- és a gyermekkorú játékosok a korosztályuk büntetővonaláról hajtják végre

-       mini-, gyermek- és serdülőkorú játékosok által szerzett minden kosár kétszeres szorzóval kerül beszámításra.  Ennek könnyebb felismerését elősegítendő e játékosok piros színű megkülönböztető fejpántot kötelesek viselni mérkőzés közben. Más játékos piros színű fejpántot nem viselhet!

-      A gyűrű magassága felettről lefelé történő tobással végrehajtott ziccer dobásból szerzett kosár értéke 4 pont (ennek megtörténtét a zsűri asztal értékeli, a játékvezető a sikeres kosarat jelzi, nem szükséges gyűrűszaggató szákolásnak lennie)

Védekezés

-       A zónavédekezés alkalmazása tilos, tehát emberfogás az egyetlen megengedett védekezési forma a pálya minden területét ideértve.

-       A fejpántos labdás játékosoknak kötelező a hárompontos területen belüli védekezésük alkalmával az egy kartávolságra történő védekezés.

-    minden játékos csak az ellenfél azonos korosztályú játékosát foghatja. Ez alól a főrendező adhat mentességet eseti jelleggel, ha jelentős magasságkülönbség lép fel. Ezt a versenybíróság hagyja jóvá.

-       a besegítés csak a védő hárompontos területen belül szabályos.

-       A kettősvédés is tilos piros fejpántos játékoson!

-    Dobásblokkolást piros fejpántos játékossal szemben csak piros fejpántos játékos hajthat végre felugrás közben. Minden más játékos csak felugrás nélkül szereleti a piros fejpántos játékosok dobását,

Az itt leírt védekezési szablyok megsértése esetén  a vétlen csapat javára bónusz büntető dobás ítélendő az ÓMK szabályai szerint.

Csere

-       Állandó ötösök küzdenek egymás ellen. Ezeken változtatni nem lehet, tehát a negyedek kezdetekor mindig a padon ülő ötös kerül a pályára.

-      Cserélni csak sérülés és kipontozódás esetén lehet. Sérült játékos az adott mérkőzésen már csak annak helyén léphet pályára, aki helyett becserélték.

-      A becserélt játékos a lecserélt játékossal azonos korosztályú kell hogy legyen. Ha ilyen játékos valamilyen okból nincs, akkor fiatalabb lehet a kiválasztott játékos, vagy a lehető legfiatalabb.

-       A megadott ötösök közül az elsőnek kell játszania az 1. és a 3. negyedben, a második ötösnek kell játszania a 2. és a 4. negyedben

-      Ha sérülés a csapat első mérkőzésén történik és a sérült játékos a második mérkőzésen sérülése miatt nem játszhat, akkor a tartalék játékosok közül be kell hívni egy a rendezvényen jelenlévő játékost az azonos korosztály azonos csapatának játékosai közül, ha ilyen nincs jelen, akkor a korosztály más csapata vagy fiatalabb korosztály csapatából! Ekkor preferálni kell az A/B/C vagy I., II. minősítést! Ha a második mérkőzésen történik a sérülés, akkor a mérkőzésre nevezett azonos korosztályú, de a másik ötösben szereplő játékos kell hogy helyettesítse a sérültet (ld feljebb).

-       Kivétel az az eset, ha Junior játékos sérül meg, mivel a másik ötösben NB1-es a párja. Ez esetben a másik ötös kadett korosztályú játékosa lesz a helyettes.

 

Támadás

-     A támadóidő 24 másodperc

-   A támadó csapat NB1, U20 és JUNIOR korú játékosai (tehát a fejpánt nélküli játékosok) nem üthetik le a labdát a támadó térfél festett területén belül (büntető terület). Ennek számít a a büntetőterületet határoló vonal is természetesen. 

-  A fejpánt nélküli játékosok a támadó térfélen a hárompontos vonalon belül, de a büntetőterületen kívül a labdabirtoklásuk megkezdésétől kezdve annak végéig alkalmanként egy alkalommal üthetik le a labdát.

-     A kadet játékosok kék fejpántot kötelesek viselni azért, hogy egyértelmű legyen az, hogy ők is korlátozás nélkül jogosultak leütni a labdát a támadó hárompontoson belül a piros fejpántos serdülő-, gyermek-és mini játékosokkal együtt.

-       Leütésnek számít a hibás labdakezelésből következő labdaelejtés is!!!

-    Az elzárás a piros fejpántos védők ellen nem megengedett. Következménye labdavesztés, a védő csapat oldalról jön.

 

Személyi hiba

-      Az 5. személyi hiba kipontozódást jelent. A kipontozódó játékos helyett a másik ötösből azonos korú lyátékos állhat be a sérülések esetén érvényes cserélési szabályok alapján.

  Hosszabbítás:

-          Hosszabbítás nincs! Amennyiben a 4x8 percnyi játék után az eredmény döntetlen, akkor az a csapat nyeri a mérkőzést, amely:

       1.      Több pontot ért el a félidei büntetődobás alkalmával az adott mérkőzésen
2.     
Ha ez egyenlő, akkor az a csapat, amelyik az első találatot szerezte a mérkőzés rendes játékidejében függetlenül attól, hogy a találat hány pontot ért

Jegyzőkönyv:
          -     
A jegyzőkönyvben minden játékos korosztályát fel kell tüntetni a neve után!

-      A jegyzőkönyvben a mini-, gyermek- és a serdülőkorú játékosokat a többi korosztálytól elkülönítve, a jegyzőkönyv 9-12. helyén kell feltüntetni, hogy lehetséges legyen a kétszeres pontszerzés könnyű megállapítása!

 

Az itt nem szabályozott kivételeken túl a FIBA szabályok az érvényesek!

 



Advertisement
Advertisement